ردکردن این

‼️جلوگیری از ۶ اشتباه رایج در زمان انجام Squats:

92BD4E6E-94A3-487F-BB28-A5886AC760E3

‎❗️اشتباه شماره ۱: انجام Squats در بلند مدت بدون وزنه.

‎اسکات بدون وزنه برای مبتدیان بسیار مناسب است. 

‎اما اگر شش ماه است که همین تمرین را انجام می دهید، تا الان متوجه شده اید که دیگر  اثر بخش نمی باشد.بنابراین سعی کنید از وزنه استفاده کنید به عنوان مثال هالتر را روی شانه ها، پشت گردن قرار دهید. 

‎برای نتیجه بهتر وزن را به تدریج افزایش دهید.

‎❗️اشتباه شماره ۲: انجام Squats بدون اینکه باسن به حد کافی پایین بیاید.

‎ هرچه لگن بالاتر باش ، عضله سازی کمتر می شود.  برای نتیجه بخش بودن، باید قبل از بلند شدن ران ها را موازی زمین یا حتی پایین تر قرار دهید. در حالت ایده آل، زاویه بین ران و مچ پا کمتر از ۴۵ درجه باید باشد.

‎ همچنین برای کسانی که اسکات با هالتر انجام می دهند، خم نشدن کافی می تواند به زانوها آسیب برساند زیرا وزن دمبل بر روی مفاصل قرار خواهد گرفت، نه روی باسن.

‎❗️اشتباه شماره ۳: انجام Squats با پاهای نزدیک به هم.

‎ برای دستیابی به نتایج مطلوب و سریع و مهمتر از همه برای جلوگیری از آسیب دیدگی، باید پاها را از هم دور کنید. آنها را به اندازه عرض شانه ها از هم باز کنید و پنجه ها را کمی روی به بیرون بچرخانید (در حالت ایده آل مانند عقربه های ساعت در حالت ۱۰:۱۰). مقایسه کنید، خواهید دید!  با فاصله دادن پاها، احساس خواهید کرد که عضلات خیلی بیشتر درگیر می شوند.

‎❗️اشتباه شماره ۴: انجام Squats با پشت و کمر خمیده.

‎ انجام Squats با پست خمیده در ابتدا امری کاملا طبیعی است. اما مشکل این است که عضلات دیگر  فشار متحمل می شوند و ممکن است به خودتان آسیب برسانید و تاثیر تمرین نیز کم می شود. بنابراین باید خود را مجبور کنید که اسکات را با پشت صاف، در راستای گردن، انجام دهید. برای بررسی وضعیت قرار گرفتن کمر، نیم رخ جلوی آینه بایستید.

‎❗️اشتباه شماره ۵: انجام Squats با عضلات شکم آزاد و نه منقبض.

‎هنگام انجام اسکات، شکم منقبض نشود.

‎ در حالی که اسکات در درجه اول روی پاها و باسن کار می کند اما برای انجام صحیح آن نیاز به عضلات شکم دارید. شکم را داخل و قفسه سینه را بیرون دهید، همه اینها بدون فراموش کردن نفس کشیدن. خواهید دید که کمرتان درد کمتری خواهد گرفت.

‎❗️اشتباه شماره ۶: انجام Squats بعد از Cardio کار اشتباهی می باشد. 

‎بعد از دویدن نباید اسکات بزنید زیرا پاها به اندازه کافی خسته شده اند. شما انرژی کافی برای انجام حرکت مناسب را نخواهید داشت.

اشتراک گذاری در whatsapp
WhatsApp
اشتراک گذاری در telegram
Telegram
اشتراک گذاری در facebook
Facebook
اشتراک گذاری در google
Google+
اشتراک گذاری در twitter
Twitter

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

مطالب پیشنهادی

مطالب مرتبط

عضویت در خبرنامه